Egyél velem könyvet!

KönyvParfé

KönyvParfé

Virágok Book Tag

2023. április 03. - KönyvParfé

viragok.png

Nagyon várom már a tavaszt. Azt az igazit, amikor kipattannak a rügyek a faágakon, illatoznak a virágok és langyos a meztelen talpunk alatt a homok. Legyen végre elég egy könnyű kardigán egész nap és ne kelljen attól rettegni, hogy otthon maradt a nyaksál és a kesztyű. Évekkel ezelőtt találtam Annie könyves blogján ezt a virágos book taget, és most arra gondoltam, kitöltöm én is, hátha elő tudom csalogatni a tavaszt.

rozsa.jpgRózsa
A legszebb szerelmi történet

Most hirtelen a régi klasszikusok ugranak be. Az én kedvencem egyértelműen Emily Brontë Jane Exre című regénye. Mindig szeretni fogom a lowoodi árva történetét, aki a gazdag és mogorva birtokos, Mr. Rochester kastélyában lesz nevelőnő. Olyan sok minden van ebben a könyvben, amely ennyire népszerűvé tette: egy cinikus, már-már pofátlan földesúr, egy bátor és okos nő, vadregényes táj és egy sötét tiok.
De ha már klasszikusokról beszélek, nem maradhat ki a listáról Jane Austen Büszkeség és balítélet című regénye sem. Számtalan feldolgozást megért már, mert még mindig nők ezreit képes rabul ejteni ez a szerelmi történet. Gondoljunk csak Bridget Jones naplójára és az ő Marc Darcyjára!

nefelejcs.jpgNefelejcs
Egy könyv, amit nem lehet elfelejteni

Nagyon sok olyan könyv van, amelyeket hiába olvastam évekkel ezelőtt, még most is bevillan belőlük néha egy-egy részlet. Vagy ha nem részlet, akkor egy hangulat, melyet akkor éreztem, amikor a kezemben tartottam a könyveket. Sokszor emlegetem Kormos István Vackor történeteit, de nekem ezek annyira meghatározóak, hogy örökre velem maradnak. Még most is látom magam előtt, ahogy a Mórahalmi Tóth Menyhért Városi Könyvtár gyerekszekciójában megtalálom a piszén pisze történeteket, lekucorodok a polc melletti szőnyegre és betűzöm. Sokaknak a Harry Potter kötetek voltak azok, melyek megszeretették az olvasást, nekem egy kíváncsi medve lett ebben hű társam.

orchidea.jpgOrchidea
A legszebb borító

Óóó, a borítók nálam érzékeny téma, mert egy gyönyörű kabátba csomagolt történettől odáig vagyok, meg vissza. Mondhatod, hogy felszínes vagyok, de nem érdekel. Vállalom! Szerintem fontos, hogy milyen a köntös, ez is hozzáad egy kis pluszt az olvasás élményéhez. Nagyon szeretem a Jelenkor és az Európa Kiadó könyveit, de hatalmas kedvencem a 21. Század Kiadó és azon belül is a KULT Könyvek. Csodálatos mind, mégis kiemelnék közülük hármat, melyekről írtam is a blogon. Stacey Halls Mrs. England című gótikus regénye, Rosie Andrews A Leviatán című történelmi fikciója, valamint Jennifer E. Smith-től a Greta James, az elsüllyeszthetetlen című története, melynek középpontjában a gyászfeldolgozás áll.

napraforgo.jpgNapraforgó
Egy könyv, aminek igazi nyári hangulata van

Ha nyár, akkor valami könnyed, romantikus könyv ugrik be. Ilyenkor nem kell túlbonyolítani, elég egy vicces chick-lit, melyet a tóparton, lábunkat a vízbe lóbálva olvasgathatunk. Talán a legutolsó ilyen élményem Christina Lauren Nem mézes hetek című könyvéhez köthető. A borítója abszolút idézi a nyári hangulatot, hiszen a vidám, sárga háttér, a virágok és a kakadu pontosan azt a könnyedséget sugallja, melyet meg is kapunk tőle. És hogy mi szól még mellette? A szereplőkkel Hawaiin tölthetünk tíz felhőtlen napot! De ha már sárga borítót emlegetek, akkor megemlíteném még Sarah Winman Bádogember című regényét is. Nem kifejezetten nyári hangulatú, de megjelenik benne a napraforgó.

szazszorszep.jpgSzázszorszép
Egy jó hangulatú könyv

Nem tudom, hogy a hangulatuk miatt, vagy csak a történetek sodrása miatt, de az elmúlt néhány hétben három kedvencet is avattam. Mindhárom könyv különleges és egyedi, biztos vagyok benne, hogy újraolvasósak lesznek.
Mióta túl vagyok rajtuk, egyfolytában ajánlgatom mindenkinek. Úgy néz ki, én vagyok az a fura nő, aki rátukmálja másokra a regényeket... Még jó, hogy könyvtáros vagyok és legálisan ajánlgathatok olvasnivalókat! Mekkora mázli, hogy ez a szakmám! Hah!
De akkor jöjjenek a címek: Shelby Van Pelt: A boldogságnak nyolc karja van, Bonnie Garmus: Minden kémia, Clare Pooley: Rendhagyó szabályok ingázáshoz. Mindegyikről olvashattok a blogon, a melléjük készült ételek pedig igazán mennyeiek lettek.

arvacska.jpgÁrvácska
Egy gonosz szereplő, akit muszáj szeretni

Egy gonosz szereplő? Ha olvastam is mostanában olyan könyvet, amelyben voltak gonosz szereplők, őket garantáltan nem szerettem. Na jó, ha mégis mondani kell egyet, akkor előrántom a jó öreg Harry Potter kártyát és azt mondom, legyen a zsíros hajú Perselus Piton. Piton professzort sokáig nem sikerült a szívembe zárni, de a sorozat hetedik kötetében sok minden kiderül, amitől egy csapásra megváltozik bárkinek a véleménye róla. Úgyszintén a sorozatból említeném meg Draco Malfoyt is, aki szerintem egyáltalán nem gonosz, csak a körülmények áldozata.
Egyébként ez nagyon érdekes. Hogyan lehet szeretni egy gonosz szereplőt? Valószínűleg így. Hogy ők nem is gonoszak igazán, csak bizonyos helyzetek keményítették meg a szívüket és tették őket azzá.

pitypang.jpgPitypang
Egy felkapott könyv

Több is van, bár én hajlamos vagyok felpattanni a hype vonatra! Ali Hazelwood első hazánkban megjelent könyve nagyon tetszett. A szerelem képlete nálam mindent vitt, ez volt az idei első olvasásom és betalált. A blogon még nem írtam róla, de már most meghívlak ősszel egy finom sütőtökös lattéra, melyet a történet mellé készítek. Becsszó, finom lesz! Viszont a második könyve, az Eszméletlen szerelem már nem tetszett annyira. Nem tudta felülmúlni az elsőt és gyakorlatilag ugyanazokkal a helyzetekkel operált.
Eszembe jutott még két könyv, amely nagyon felkapott és szeretem is őket. Delia Owens Ahol a folyami rákok énekelnek című regényének a hangulatát nagyon szerettem. A másik kedvenc íróm pedig Fredrik Backman. S bár a legfelkapottabb könyve Az ember, akit Ovénak hívnak, én jobban szeretem A nagymamám azt üzeni, bocs című könyvét.

tulipan.jpgTulipán
A legjobb barátság fő- és mellékszereplők között

Már fentebb említettem Ali Hazelwood könyveit. A mellékszereplők és a főszereplő barátai egyszerűen zseniális karakterek. Azonnal megszereti őket az olvasó, hiszen nemcsak, hogy szuper a humoruk és hatalmas a dumájuk, de mindig lehet rájuk számítani.
Éééés, akkor megint felemelem a Harry Potter kártyát! Azt gondolom, hogy Potter összes idiótaságát és ballépést csak azért tudjuk elnézni, mert körülötte vannak a barátai és az összes többi varázslény, akiktől él a történet. Harry sehol nem lenne, ha nem volna mellette Ron, Hermione és Hagrid. Márpedig ők annyira fantasztikus barátok, hogy készségesen ugranak az átkot szóró pálcák elé, hogy megvédjék kis haverjukat. Ha jobban belegondolok, ez mekkora bullshit már! 

fagyongy.jpgFagyöngy
Egy téli történet

Talán elcsépelt lesz, de Charles Dickens Karácsonyi ének című regénye pont a karácsony lényegére világít rá. Szeretem ezt a könyvet. Évente egyszer, az ünnepek közeledtével mindig elolvasom. Pont olyan nekem, mint A kis herceg. Minden olvasással másképp csapódik le bennem.
A másik számomra kedves története Maja Lunde Hónővér című meséje. Ez abban különleges, hogy nem az önfeledt és meghitt ünneplésről szól, hanem egy család gyászáról mesél. Gyönyörűen illusztrált kötet, a csodálatos rajzok Lisa Aisato munkái. Ez a gyerekregény az Évszakok tetralógia első kötete, de a nemrégiben megjelent második rész, A Nap őrzője szintén kedvenc. Érdemes belelapozni, mert egy esztétikai ősrobbanás. Oké, ilyen kifejezés nincs, de ha lenne, akkor ez a könyv az lenne!

almavirag.jpgAlmavirág
Kedvenc újramesélt történeted

Úúú, több is van! Ha sorozatot kellene mondani, akkor a Holdbéli krónikákra esne a választásom. Marissa Meyer a Cinder című kötetével belopta magát a szívembe. Az utolsó két részt még nem sikerült beszereznem, de rajta vagyok az ügyön. Bár biztos vagyok benne, hogy azok is tetszeni fognak.
A másik kedvenc újramesélt történetem Edith Pattou Északfi című regénye. Bolondulok a Szépség és a szörnyeteg meséért, ez pedig egy szépen átdolgozott, nagy ívű és izgalmas átirat.

A Book Taget bárki viheti, jó töltögetést kívánok hozzá. És szívesen olvasom akár hozzászólásban is, hogy milyen könyveket válogattok össze az adott pontokhoz. :)

A kis képek forrása: pinterest.com

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvparfe.blog.hu/api/trackback/id/tr5712382405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása