Egyél velem könyvet!

KönyvParfé

KönyvParfé

Adam Bray: Marvel ​– Amiről tudnod kell és tudni érdemes

Hulk puding

2019. szeptember 25. - KönyvParfé

2_17.jpgAzt hiszem a Marvel képregényeket aligha kell bemutatni bárkinek. Ki ne hallott már Pókemberről, Hulkról, Amerika Kapitányról vagy épp X-menről? Ha máshonnan nem, a mozifilmekből ismerősek lehetnek ezek a karakterek. Stan Lee neve egybeforrt a Marvel névvel, hiszen olyan legendákat teremtett meg, mint Vasember, Marvel kapitány vagy épp a fentebb említett szuperhősök. Képregényeiben ezeket a hősöket és gonosztevőket nem csak népszerűvé, hanem halhatatlanná is tette. Korábban már olvashattál a blogon a Marvel Studios - Szereplők nagykönyvéről, mely a Marvel-moziverzum szereplőit mutatja be, most pedig ugyancsak a Kolibri kiadó gondozásban nemrég megjelenő Marvel - Amit tudnod kell és tudni érdemes című kiadványt vettem górcső alá. Egészen rendkívüli kötet, mely megmutatja, mennyire szerteágazó, és hihetetlenül sokrétű a Marvel-képregény univerzum.

Nagy rajongója vagyok a Marvel filmeknek, és kicsit sajnálom, hogy a képregényekből annyi elmaradásom van. Hiába olvastam már néhányat, bőven volna még mit bepótolnom. Adam Bray gondolt egyet, összegyűjtötte nekünk az összes képregényhőst és ellenségeiket, és egy gyönyörű, színes és hihetetlenül informatív kiadványba csomagolta. Azt kell mondjam, hogy minden, amit a Mavel-moziverzumos könyvből hiányoltam, azt most megkaptam. Meg még annál többet is! Rengeteg érdekességgel szolgál, nagyon színes és hihetetlenül gyönyörű. Elég csak belelapozni, hogy elálljon az ember lélegzete. De nem csak vizuálisan, hanem tartalmilag is elkényezteti a Marvel fanokat, mert ez egy iszonyatosan menő képregény enciklopédia.

A kötetben öt fő fejezet van, az első a karaktereket mutatja be (szuperhősök, szupergonoszok és az ő klasszikus küzdelmeik), az második fejezetet a csapatoknak szánták (itt is külön vannak a szuperhős és szupergonosz csapatok, valamint a SHIELD) aztán jönnek a helyszínek (Földön, űrben és misztikus helyeken), a negyedik fejezet a Mágiára és a tudományra koncentrál az ötödikben pedig a Kulcseseményekkel ismerkedhetünk meg.
Természetesen a szereplőket mind-mind alaposan bemutatja, megismerteti velünk a múltjukat, jelenüket, jövőjüket, de olvashatunk az erősségeikről és a gyengeségeikről is. Nagyon tetszett, hogy egyes karakternél a testi adottságokat is kiemelték, vagyis bedobtak néhány sokkoló adatot. Tudtad például, hogy a hatalmas, zöld testű Hulk 2,4 m magas és 635 kg? És azt, hogy Thor 290 kg és 2 m magas, de az asgadiak izomzata és csontozata nagyon tömör?

Ez a könyv egy szupermenő, testes darab, masszív, kemény borítóval és belül fényes, minőségi lapokkal. Szerencsés vagyok, hogy a polcomon tudhatom, szerintem ez az idei év talán legszebb könyve. A belbecs pedig egy csoda: vibráló színek, rengeteg infó és minden oldal egy kész műalkotás. Tele szövegbuborékokkal, meghökkentő furcsaságokkal, meglepő adatokkal vagy épp ikonikus tárgyakkal. Élmény ez a könyv, egy igazi vizuális robbanás a szemnek! 

Nekem rengeteg új dologgal szolgált, de az is igaz, hogy korántsem ismertem az összes szereplőt. És hiába gyerekkönyvként van aposztrofálva, ez egy olyan kötet, amelyet minden Marvel-rajongónak birtokolnia kell. Punktum!

Hulk puding

Az a helyzet, hogy néhány szuperhőst nem igazán csípek, de hát nem is kell mindent és mindenkit kedvelni. Nekem az egyik fő mumusom Hulk, mert azon kívül, hogy egy baromi erős zöld emberke, aki lila nadrágban rohangál összevissza, hááát... szerintem nem ad túl sokat a Marvel-univerzumhoz. Viszont a könyv borítóján elég impozáns méretben jelenik meg, és iszonyatosan menő az egész a harsány színeivel. Így uralkodtam az érzéseimen és arra gondoltam, megörökítem egy puding formájában ezt a dühöngő zöld figurát. Az ötlet megint egy külföldi oldalról, mégpedig az A Thirty Mom nevű blogról jött, persze készítés közben néhány dolgot módosítottam.3_14.jpgHozzávalók:

  • 1 liter növényi tej
  • 2 csomag vaníliás pudingpor
  • cukor ízlés szerint
  • pár csepp zöld színű ételfesték gél
  • néhány darab kakaós keksz

A poharakhoz:

  • 4-5 db 2-2,5 dl űrtartalmú kisebb befőttesüveg/hőálló üvegpohár
  • fekete színű alkoholos filc/lakk filc/üvegfestő filc
  • az üveghez passzoló sötét lapka, ha szállítanád
  • HULK FEJES SABLON

Töltsd le és nyomtasd ki a sablont. Vágd ki a három Hulk fej közül azt a méretet, amely a legideálisabb az üvegeidhez, poharaidhoz.
Az üvegcséket alaposan tisztítsd meg. A papír arcot tedd az üveg belsejébe úgy, hogy a minta kívülről látható legyen. Ha csúszkálna, vagy nem vagy biztos a kezedben, egy pici celluxszal rögzítsd, hogy ne mozduljon el. Vedd elő a filcet és rajzold körbe az arcot, töltsd ki a sötét részeket is. Ha kész, szedd ki a papírt és hagyd megszáradni a filcet.

A két csomag pudingból és a növényi tejből pudingot főzök, cukorral ízesítem. Az elkészítését nem ragoznám, mert szerintem mindenki tudja, hogyan kell elkészíteni, de a tasakon szereplő leírást követve képtelenség elrontani. Amikor besűrűsödött a tej, hozzáadok néhány csepp zöld ételfesték gélt és alaposan összekeverem. Amikor már kellően haragos Hulk színű, mehet is az üvegekbe. A tetejére ropogós kakaós kekszet morzsoltam, ezzel koronázva meg a végeredményt. Egészségedre!5_12.jpg4_12.jpg6_8.jpg7_6.jpg9_3.jpg10_3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvparfe.blog.hu/api/trackback/id/tr7214905756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása