Egyél velem könyvet!

KönyvParfé

KönyvParfé

Olümposzi istenek - Book Tag

2016. augusztus 17. - KönyvParfé
olympians_illustration.jpg

Az elmúlt hetekben körbevettek az ókori görög és római mondák szereplői. Több könyvben és filmben találkoztam velük és rájöttem, még mindig nagyon szeretem a történeteiket. Jöhetnek istenek, titánok, nimfák, kentaurok, gyakorlatilag az összes karakter és mítosz érdekes; izgalmassá pedig az intrikák és a mágia teszi. Annyira lelkes lettem, hogy kutakodni kezdtem utánuk a könyvtárban és az interneten, így akadtam rá George O'Connor oldalára. A pasi képregényeket rajzol, melyek szereplői ókori mondák hősei. Afféle szuperhősökként ábrázolja őket, de valami egészen elképesztő módon. Nem is kell mondanom, teljesen rákattantam, most próbálok minél több anyagot megszerezni tőle. Aztán eszembe jutott, hogy milyen divat blogger körökben a Book Tag, és kíváncsi voltam, vajon létezik-e Olümposzi istenekről szóló. Jelentem, létezik! Úgy éreztem, muszáj kitöltenem, a kérdéseket a Three Points of View nevű oldalról csentem. Köszönet érte!

zeusz.jpgZeusz
Az istenek és a mindenség királya, az ég és a villámok ura

Nevezd meg a kedvenc vezetőd, legyen jó vagy rossz:
Tudom, rémesen közhelyes leszek, de itt két nevet is megemlítenék. Az egyik nagy kedvencem J. K. Rowling Harry Pottere, a másik George R. R. Martin A tűz és jég dala című sorozata. Az előbbinél Albus Dumbledore-t emelném ki, ezt nem is részletezném, szerintem egyértelmű. A másiknál Havas John a favorit. Arya mellett ő a másik kedvenc Trónok harca karakterem, és nagyon szeretem, hogy bár meglehetősen kétes gyökerekkel rendelkezik, ennek ellenére dicsőséges vezetővé vált.

hera.jpgHéra
A házasságot és a születést védelmező istennő

Nevezd meg a legjobban működő házasságot, amiről olvastál:
Ezen nagyon sokáig kellett gondolkodnom. Nem is nagyon emlékszem, hogy olvastam volna olyan könyvet, ahol már kezdetektől együtt vannak a szereplők. Talán ez az átka, hogy annyi mesekönyvet és ifjúsági regényt olvasok?
Ok, kommersz lesz, de újra Harry Pottert hozom fel. Molly Weasley és Arthur Weasley remek párt alkotnak.
És ha az igazán nagy klasszikusokat nézem, akkor ide sorolnám Charlotte Brontë: Jane Eyre és Jane Austen Büszkeség és balítélet című regényét. Elképzelhetetlennek tartom, hogy Jane Eyre és Mr. Rochester, valamint Elizabeth Bennet és Mr. Darcy házassága nem lett boldog. Biztos vagyok benne, hogy még most is boldogan élnek, míg meg nem halnak.

demeter.jpgDémétér
A földművelés és a termékenység istennője

Nevezd meg azt a könyvet, ahol legszívesebben lapáttal kergetted volna el az istennőt, vagyis, ahol idegesített a gyerek karakter:
Nem emlékszem, hogy valaha idegesített volna gyerek szereplő. Inkább a felnőttek szoktak felidegesíteni, amikor érthetetlen dolgokat mondanak és tesznek. Vagy nem tesznek.
Hm, na jó, ha muszáj mondani egy gyereket, akkor legyen Mazsola. De ő sem idegesítő, csak a nyafogása néha sok, ennek ellenére szeretem. Fejet kell hajtanom Manócska előtt, mert biztosan kötélből vannak az idegei.

poszeidon.jpgPoszeidon
A Tenger és a földrengések istene

Egy könyv, amin annyit sírtál, hogy egy kisebb papírzsepi-gyártó cég egyhavi bevételét biztosítottad:
Picsogós vagyok, ezen nincs mit szépíteni. Szinte bármin képes vagyok bőgni, még a Coca-Cola reklámokat is módjával nézem. A karácsonyi kiadás általában hazavág, még ha tudom is, hogy hatásvadász.... Gyorsan átfutnak rajtam az érzelmek, ez néha áldás, máskor meg átok. Nem tudok mit csinálni, ez van. Az egyik kedvenc könyvem Patrick Ness és Siobhan Dowd: Szólít a szörny című regénye. Ezt képtelen vagyok könnyek nélkül olvasni, mégis sűrűn előveszem. Idén jön a film, remélem a moziban nem kell mellém egy külön felmosórongy...

dionuszosz.jpgDionüszosz
A bor és mámor megtestesítője, aki ért a mezőgazdasághoz és termékenységet is hoz

Egy könyv, ami mellett nem tudtad megállni, hogy ne egyél/igyál valamit:
Szeretek olvasás közben nassolni. Általában a sós dolgok csúsznak a legjobban, de az édesre sem szoktam nemet mondani. A blog miatt sokszor lapozok fel szakácskönyveket, ezektől szinte mindig megéhezem. Már elég elolvasni a hozzávalókat és látni a hozzájuk készült ételfotókat, rögtön korogni kezd a gyomrom. Legutóbb mégis egy gyerekkönyvnél éreztem, hogy most rögtön ki kell nyitnom a hűtőajtót. Otfried Preußler: Torzonborz, a rabló című meséjétől állandóan éheztem. Hol szilvás lepényt kívántam tejszínhabbal, hol meg főtt krumplit. Meg sült krumplit, meg az aludttejet, meg a lekvárt, meg, meg, meg....

apollo.jpgApolló
A Nap és a költészet, a jóslás, a zene, a tánc, a gyarmatosítás, a művészetek és az íjászat istene

Nevezz meg egy könyvet, amit csak és kizárólag napfényben, biztonságban, árnyékoktól és ijesztő elemektől mentesen mersz olvasni:
Ha már kalandoztál az oldalamon, tudhatod, hogy a mese és az ifjúsági irodalom az én műfajom. Ritkán veszek kézbe horrort, és thrillert is csak módjával. Néha mégis elcsábulok és engedek a kísértésnek. Bram Stoker: Drakula című regénye igazi klasszikus, és bár nem féltem tőle, azért megalapozott egy viszonylag borongós hangulatot. A kortársak közül Nick Cutter: Mélység című horrora akadt idén a kezembe, ezért a szereplőkkel alámerültem a Mariana-árokba. A másik hátborzongató könyvem ezen a nyáron Stephen King: Ragyogása volt. Brrrr!
Konklúzió: nem csak picsogós vagyok, de Cidri Mókus is!

artemisz.jpgArtemisz
A Hold és a vadászat szűz istennője, ő segít a szülésnél és védelmezi a nőket és a gyermekeket

Nevezz meg egy igazi badass főhősnőt, aki nem várná meg a szőke herceget fehér lovon, hogy megmentse, hanem ő menne a sárkány elé:
Böszörményi Gyula, Ambrózy báró esetei sorozatának főszereplő hölgyei mindenképpen listásak. Hangay Emília (Mili) és Hangay Emma (Gerlice) igazán tűzről pattant ifjú hölgyek. Okosak, bátrak, talpraesettek és találékonyak. A báró emberére akadt, Milivel biztosan nem lesz egyszerű dolga. 

pallasz.jpgPallasz Athéné
A bölcsesség és az igazságosság istennője

Egy könyv, ami teljesen a csőbe tudott húzni téged, hogy aztán a végén egy óriásit koppanhass:
Agatha Christe regényei mindig megvezetnek. Azt szokták mondani, ha valaki nagyon sok A. C. könyvet olvas, akkor egy idő után már a közepénél sejti, ki is a gyilkos. Nekem még nem állt rá az agyam, mindig megdöbbent, hogy milyen bravúrosan csavarja a szálakat a krimi koronázatlan királynője.
George R. R. Martin is képes csőbe húzni, hiszen soha nem tudhatom, melyik kedvenc szereplőmet fogja legközelebb lapátra tenni, vagy mi fog történni. Mondjuk ez utóbbiban Patrick Ness is jelesre vizsgázott nálam.

hermesz.jpgHermész
Az istenek hírnöke, a pásztorok, utazók, kereskedők istene, az ékesszólás, az irodalom, az atlétika és a tolvajok védelmezője

Egy könyv, ami elviselhetetlen vágyat ébresztett benned az utazásra:
Gilles Legardinier: Állítsd le magad Julie! című könyve hamisítatlan francia regény. Nagyon megfogott a hangulata, szerettem volna bebarangolni a kis utcákat és beleszimatolni a pékségből jövő, frissen kisült bagettek illatába. Kiemelnék még egy könyvet, ez Szerb Antaltól az Utas és holdvilág. Olvasás közben Olaszországba vágyódtam. Velencében már jártam, de Róma még egy picit várat magára.

hephaisztosz.jpgHéphaisztosz
Az istenek kovácsa, a tűz és a vulkánok istene, a mesteremberek védelmezője

Melyik az a tárgy az olvasmányaidból, amit az életben is szívesen használnál:
Időnyerő. Megint Harry Potter, nem tudok mit csinálni! Sajna ebből csak kettő létezik. Az egyik Hermioné birtokában van, a másik Deszynél... Haragszok is rá, mert nem akarja kölcsönadni. :) Azért a Tekergők térképét is jó volna legalább egyszer kézbe venni. 
És Vonka Vilmos különleges csokoládé készítő masináit is szívesen meglesném.

aresz.jpgÁrész
A háború istene, az értelmetlen vérontás és kegyetlen öldöklés megtestesítője

A "leglátványosabb" csata, amit eddig olvastál:
A Trónok harcán kívül nem is igazán emlékszem olyan könyvre, ahol látványos csatajelenetekről olvashattam. Abból viszont képtelen lennék akár egyet is kiemelni, mert mindegyik leírása elég részletes. Talán azért kedvelem annyira a jó öreg Martint, mert annyira érzékletesek a leírásai, hogy akaratlanul is oda tudom magam képzelni egy-egy véresebb jelenetbe.

aphrodite.jpgAphrodite
A szerelem és a szépség istennője

A legszebb szerelmi történet, amit valaha olvastál:
Már fentebb is írtam róluk, de az örök klasszikusokban nem lehet csalódni.  Charlotte Brontë: Jane Eyre és Jane Austen Büszkeség és balítélet című regénye egyértelműen ilyen. Ha kortárs regényt kellene megnevezni, akkor Katja Millay: Nyugalom tengerét mondanám. Igazán szép szerelmi történet, mely egészen kiemelkedő a mostanában megjelenő NA regények között.


hadesz.jpgHádész
Az Alvilág ura

Egy karakter, akit bármikor átküldenél Hádész birodalmába, hogy végre megszabaduljon tőle a világ:
Fú, de rengeteg ilyen van! Rögtön itt van a Twilight Bellája. Aztán a magyar népmesék összes gonosz boszorkánya, meg persze a Trónok harcából Joffrey Baratheon. De Voldemort is megnézhetné Hádész birodalmát.
Napestig sorolhatnám, de a könyvek gonosz, vagy idegesítő karakterek nélkül olyanok lennének, mint a Dallas Bobby nélkül...

hestia.jpgHestia
A családi tűzhely védőistennője

Egy könyves hely, ahová szívesen beköltöznél:
Akkor újra előhúzom a Harry Potter kártyát! Bocs!
Szeretnék egy kicsi lakást az Abszol úton, közvetlenül a Czikornyai és Patza felett. Ideális hely, mert mindenféle érdekes és veszélyes lény ember megfordul arra, ráadásul egy csomó mindenhez közel van. Nyaranta Florean Fortescue Fagylaltszalonjában tölteném az időm nagy részét, és a Weasley Varázsvicc Vállalat boltjába is vissza-visszatérnék. Mr. Ollivander varázspálcaboltját és Madam Malkin Talárszabászatát sem hagynám ki. És ha esetleg valami veszélyes kalandon járna az eszem, akkor a Zsebpiszok köz is ott egy köpésre... természetesen oda csakis Hagridot választanám kísérőmnek.

Deszy, Lulma és a Könyvutcás lányok válaszait szívesen elolvasnám, de ha nincs kedvetek kitölteni, akkor sincs harag. :) És persze bárki viheti, akinek kedve van hozzá! 

A bevezetőben említettem George O'Connor képregényeit. A Tag-ben szereplő összes képet az oldaláról vettem, ide kattintva Te is megnézheted, milyen szenzációs rajzokat készít. Tök jók, mi?

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvparfe.blog.hu/api/trackback/id/tr4210415160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lulma 2016.08.17. 21:05:10

Köszönöm a jelölést! Elkezdtem összeírni a válaszaimat... és jelzem, nekem is tele lesz HP szereplőkkel :D Egyszerűen muszáj, pedig már egy korábbi book tagben írtam, hogy direkt figyelek rá, hogy onnan ne válasszak. Valahogy mindig az jön ki, hogy a legtöbb kérdésre a HP a válasz. Minden út Roxfortba vezet... :)

ZsófiBea 2016.08.17. 22:19:41

Köszönjük szépen! Remélem sikerül hamarosan kitöltenünk. Jót nevettem a felmosórongyon. :D Ha veszel nagyon csípős tortillat, arra simán ráfoghatod a dolgot. ;) B.

Horváth Orsolya 2016.08.18. 15:17:40

Mint ahogy mondtam már: nagyon tetszik ez a bejegyzés!
A képek pedig egyszerűen gyönyörűek *-* Már fél órája ezeket nézegetem.
Mili és Emma tényleg nem vár a szőke hercegre. Agatha néha engem is meg tud lepni :D Amikor már azt hinném, hogy kiismertem olvasok egy olyan könyvet tőle, ami teljesen meglep (például most a Nyaraló gyilkosokat).
Én nem nagyon szoktam kajálni olvasás közben, félek, hogy bepiszkolom a könyv lapjait. De a blogot mindig elcsábít a konyha irányába. Időnyerő az nekem is kellene...
Jane Eyre és a Büszkeség és balítélet nálam is nagy kedvenc <3 Most kedvet kaptam a Trónok harcához :D Egy ideje már próbálom elolvasni (kb. másfél éve szenvedek vele, mert a sorozat után kicsit fura volt).
Tényleg sok könyv van, amit mind a ketten olvastunk és szeretünk ;)

KönyvParfé 2016.08.18. 16:42:33

@Lulma: De jó, örülök, hogy kitöltöd. Nagyon kíváncsi vagyok a válaszaidra. :) A HP ilyen, nem ismerek olyan embert, aki nem rajong érte. Jól felépített világ, kiváló karakterek és még a történet is szuper. Én nem bánom, ha minden válaszodba beleszövöd. :D

KönyvParfé 2016.08.18. 16:44:46

@ZsófiBea: De bárhol képes vagyok elpityeredni! Az a baj, hogy nincs nálam mindig csípős tortilla. Se vöröshagyma, se fokhagyma, se csili. :) :)

KönyvParfé 2016.08.18. 16:51:15

@Horváth Orsolya: Köszönöm! Örülök, hogy benéztél és még írtál is. :) A képekért én is odáig vagyok, sajnálom, hogy nem lehet megnyitni őket, hogy nagyobba lásd. Ha felnézel az oldalra, akkor megnézheted teljes méretben, elolvashatod az érdekességeket a karakterekről, és egy csomó érdekességet találsz még fent. Tényleg csak ajánlani tudom.
A Nyaraló gyilkos még nem olvastam A.C.-től, de ha azt mondod jó, akkor előre veszem. :)
Ú, mindenképp olvasd el a Trónok harcát!!! Én a könyv után kezdtem el nézni a sorozatot, azért úgy teljesen más. A rengeteg név és az aprólékos leírások miatt nehezen indult, aztán nem tudtam letenni. :)
Egy picit sem érzem magam rosszul, hogy a blog a konyhába csábít. Elvégre az a cél! :D

Hádész 99 2016.12.04. 21:10:14

Kedves KönyvParfé !
A görög istenek témakör nekem is gyenge pontom, nagyon kedvelem őket.
A bejegyzés jól sikerült,színvonalas lett.

KönyvParfé 2016.12.07. 19:35:22

@Hádész 99: Kedves Hádész az Alvilágból! :)
Köszönöm a kedves kommentet, remélem még máskor is benézel hozzám. :)
süti beállítások módosítása