Egyél velem könyvet!

KönyvParfé

KönyvParfé

Emma Dodson - Sarah Horne: Az ​igazán undi testkönyv

Ehető sebtapasz

2017. január 25. - KönyvParfé

sebtapasz.jpgA héten egy nem mindennapi ismeretterjesztő gyermekkönyvet hoztam. Emma Dodson és Sarah Horne közös munkájából született meg Az igazán undi testkönyv, melyet nem biztos, hogy minden felnőtt értékelni fog, de hogy a gyerekek nagyokat kacagnak majd lapozgatás közben, az tuti! A fülszöveg a következő:
Mennyi taknyot nyelünk le egy év alatt? Hányszor pukizunk életünk során? Igaz, hogy egyesek szájöblítésre használják a pisit?! 
Nyisd ki az ablakocskákat, piszkáld meg a varakat, és nyisd ki a titkos ablakokat, hogy megismerd a pukikkal, takonnyal, hányással és társaikkal kapcsolatos tudnivalókat.” 
Elég undi, mi?

A könyvről először a Class FM Morning Show tavaly novemberi adásában hallottam, ahol Sebestyén Balázs, Rákóczi Feri és Vadon Jani vette górcső alá. Érdemes meghallgatni, mert nagyon vicces, ugyanakkor frenetikus kedvcsináló is. Azonnal landolt a beszerzendők listámon, bár akkor még nem is sejtettem, hogy mennyire körülményes hozzájutni. A könyváruházak weboldalain folyamatosan az előjegyezhető státuszba botlottam, és a könyvtárakban ugyancsak azzal kellett szembesülnöm, hogy kölcsönzésben vannak, ráadásul a legtöbb helyen 2-3 várakozó jut egy példányra. Bár kicsit csalódott voltam, mégis arra gondoltam, ha ennyire keresett könyvről van szó, akkor biztosan jó lehet. Márpedig a jó könyvekre érdemes várni. Szinte naponta figyeltem a könyvtárak online katalógusait, mikor lesz végre valahára szabadpolcon az egyik. Úgy látszik, idén mázlim van!

A könyv tényleg undorító, de csupán annyira undi, mint az emberi test belseje, ha megelevenedik egy gyerekkönyv rajzain. Élvezetes olvasni és böngészni, mert egyrészt vicces, másrészt érdekes és informatív. Méretre elég nagy, és bejönnek a színes, esetenként egész oldalakat betöltő illusztrációk is, mégis az igazi varázslat a kihajtható fülekben és ablakokban rejlik, mert mindegyik alatt található egy-egy mókás rajz, vagy valamilyen érdekes információ.

Felütés után már az első oldalon ért egy kisebbfajta sokk, ahol egy pucér pasi látható, aki üdvözöl az UNDI testemben. A szájából jön a hányás, pukizik, pisil, izzad, sebes a keze, és a fenekén egy kisebb sebtapasz látható. Kikerekedett szemmel néztem a wc papírra, a lebegő takony felhőre és a lapon elszórt fekália darabokra. Te jó ég, mi lesz még itt?! Kétségtelenül izgalmas olvasmánynak néztem elébe.

Csupán 16 oldalas, így az olvasása nem vett el hosszú órákat az életemből, de miután végeztem vele, nyugodtan konstatáltam, hogy ez bizony tetszett. Elképesztő statisztikákkal és undorítóbbnál undorítóbb információkkal lettem gazdagabb, mégis értem már, miért vannak odáig a gyerekek ezért a könyvért. Az undi részek több kategóriára vannak bontva, így volt szerencsém a takonyhoz, a "pöpec pukikhoz", az izzadsághoz, a pisihez, a kakihoz és a sebekhez. Igazi kalandban volt részem, ahol piszkáltam varakat, belenéztem az orrba, megtudtam, hogy ki pukizik a legtöbbet az állatvilágban, és még arra is fény derült, mi történik az űrhajósok kakijával.

És hogy miért úszkálnak répa és borsó darabok a hányásban? Sosem hittem, hogy erre a kérdésre egy gyerekkönyvben találom meg a választ...

Általában nem répadarabok találhatóak a hányásban, hanem a gyomornyálkahártya apróbb részecskéi. A hányás esetenként zöldes színű is lehet. Ez azért van, mert az epének nevezett zöld trutyit is tartalmaz, amely a zsíros ételek megemésztésében segít.

A végére még egy hasznos érdekes információ:

Az 1800-as évek végén egy francia előadóművész szokatlan tehetségével vált híressé. A fenekén keresztül kibocsátott levegő segítségével képes volt gyertyákat elfújni, elpukizni ismeretlen dallamokat, és ellövellni vízsugarakat nagy sebességgel, igazán komoly távokra!

Ez nem az a könyv, amit előveszel a gyereknek az orvosi rendelőben, vagy a tömegközlekedésen utazva. Mégis tegyél vele egy próbát, mert garantáltan bekerül a kedvencek közé!

Ehető sebtapasz

Nem kell rögtön a legrosszabbra gondolni, bár ez az ehető sebtapasz tényleg elég undi a tányéron. Na igen, nem ezzel fogod megkoronázni a reggeli szendvicsed. Vagy mégis?sebtapasz_01.jpgHozzávalók:

  • répa
  • szeletelt sajt
  • ketchup

A répákat alaposan megmosom, majd hosszú, vékony szeletekre vágom. Ezeket egyenlő nagyságúakra darabolom, a végeiknél pedig egy kicsit lekerekítem, hogy jobban hasonlítson a sebtapaszhoz. A sajtból kis kockákat vágok, a zöldség közepére helyezem és már fogyasztható is. Jah! Ha még undibbat szeretnél, nyomj a sajt közepére egy kevés kechupot, mintha vér lenne. Nyami!sebtapasz_02.jpgsebtapasz_07.jpgsebtapasz_11.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvparfe.blog.hu/api/trackback/id/tr8012091465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása