Egyél velem könyvet!

KönyvParfé

KönyvParfé

Star Wars Book Tag

2016. december 14. - KönyvParfé

star-wars-logo.jpgEddig csak külföldi oldalakon láttam ezt a Star Wars Book Tag-et, de miután a film következő része itt a mozikban, muszáj volt kitöltenem. Sokféle Tag létezik belőle, találtam hosszabbat, rövidebbet, és még vloggerek is próbálkoztak vele. Végül itt találtam meg a nekem leginkább tetszőt, majd kicsit átalakítottam. Az angol nyelvtudásom hagy némi kívánnivalót maga után, így a fordítást ezúton köszönöm Anatole cimborámnak. A képeket pedig a Lego oldalának. 

han_solo.jpgHan Solo
Sikertelenül használt szellemesség, egy nehéz helyzetben

Nevezd meg a kedvenc pimasz karaktered:
Majdnem minden könyvben vannak pimasz karakterek, így ez nem nehéz kérdés. Hmmm... na nézzük... Elsőként A marsi jutott eszembe, mert Mark Watney nemcsak okos, szellemes és találékony, de kellőképpen pimasz is. Böszörményi Gyula Leányrablás Budapesten című könyvéből Hangay Emíliát (Milit) is ide sorolnám. És most eszembe jutott egy mesekönyv! A Fogd rá a jetire! című mondókás könyvben a Jeti elég nagy csibész.

 r2-d2.jpgR2-D2
Egy szerethető droid, aki kellőképpen pimasz

Nevezz meg egy könyvet, ami megnevettetett:
Ahogy bőgni, úgy nevetni is szinte mindenen tudok. Egy-egy szófordulat, szóvicc, vicces helyzet sokszor felvidít. Azt hiszem idén Gail Carriger Soulless - Lélektelen című könyvén nevettem a legtöbbet. Szerettem Alexia Tarabotti és Lord Conall Maccon szópárbajait. Ráadásul sosem hittem volna, hogy a történelmi romantika ennyire megfér a fantasyval és a steampunkkal.
Jah, a gyerekkönyvek közül a Hol van a vuki? utcahosszal nyert. 

luke_skywalker.jpgLuke Skywalker
Az utolsó remény a jedi rend visszaállítására

Nevezz meg egy feltörekvő, vagy neked új szerzőt, akit szeretsz:
Elvétve olvastam idén egy szerzőtől több könyvet, így szinte minden olvasásomat felsorolhatnám. Az év könyve nekem Rene Denfeld Az elvarázsoltak című regénye lett. Nagyon tetszett. De szerettem még Carrie Hope Fletcher Túlvilági szerelmét, Dunajcsik Mátyás Szemüveges Szirénjét és Caleb Krisp Ivy Pocket és az Óragyémántját.

chewbacca.pngChewbacca
Hűséges barát, aki mindig vigyáz rád

Nevezd meg kedvenc fikcionális barátodat:
Az idei olvasások közül a legkedvesebb barát egyértelműen Gladys. Alan Bradley Flavia de Luce rejtényei című sorozatával még ismerkedek, de Flaviát azonnal megszerettem. A legnagyobb fájdalom a lány szívében az édesanyja hiánya, akit korán elvesztett. A jó öreg Gladys - anyukája biciklije -, megbízható és hű társa, aki mindig vele tart a korántsem veszélytelen kalandokban. Valamint boldogan nyikorog, ha útnak indulnak, és mindig türelmesen vár, ha valahol otthagyják.

leia_organa.jpgLeia Organa
Egy lány és egy fura szerelmi szituáció

Nevezd meg a legkevésbé tetsző szerelmi háromszögek közül a legjobban tetszőt:
Kész vagyok a szerelmi háromszögektől. Egyszerűen ki lehet velük kergetni a világból. Félve nyúlok a romantikus regényekhez, mert olyan kevés köztük a jó. Klisések, kiszámíthatóak, márpedig azt szeretem, ha a történet meglep. Egy kis csavar minden sztorinak jól áll, ez alól a csajos könyvek sem kivételek. Ha mégis muszáj írnom egyet, az legyen a Piciny Csodák Péksége. A borító nem sok jót ígért, a könyv mégis tetszett. Nem találni benne tipikus szerelmi háromszöget, ellenben meglepő fordulatokat igen. Több, mint egy kellemes chik-lit.

darth_vader.jpgDarth Vader
Ahogy megtudtuk, hogyan vált ilyen emberré csak jobban szerettük

Nevezz meg kedvenc gonoszodat:
Na, ezen aztán rengeteget kellett gondolkodnom. Végül megint elővettem a jó kis Harry Pottert. Piton az egyik kedvenc szereplőm, igaz a gonosz jelző elég erős rá. Egyébként érdekes, hogy bármilyen könyv jut most eszembe, a gonosz, rossz karakterek mindegyikben sokkal kidolgozottabbak.
Ó, azt egyáltalán nem mondom, hogy megszerettem őket, a Trónok Harcában például nem csípem a gonoszokat, mégis érdekesebbek. Ki érti ezt?

obi-wan_kenobi.jpgObi-Wan Kenobi
Habár mérhetetlenül szabálykövető, mégis olyat erőt képvisel, hogy számolni kell vele

Nevezz meg egy könyvet, ami felülmúlta a várakozásaidat:
A harmadik pontban leírtak ide is jöhetnének. A Piciny Csodák Péksége úgyszintén. Párszor megvicceltek a borítók, mert a tetszetős külső nem minden. És jártam már úgy is, hogy a csúnya fedlap egy szuper könyvet takart. Nyáron kicsit kimozdultam a komfortzónámból és olvastam néhány krimit, sci-fit és thrillert. Stephen King tényleg felülmúlta a várakozásaimat, biztosan olvasni fogok még tőle.

master_yoda.pngYoda
Egy lény, mely hatalmas bölcsességet birtokol

Nevezz meg egy könyvet, ami tanított valamit:
Az összes mesét ide sorolnám. Egyrészt azért, mert mindig elképedek, hogy egy illusztrált mesekönyv mennyi munkával jár. Csodálom a beletett időt, energiát, tehetséget és kreativitást. Másrészt pedig azért, mert minden egyes történet egy apró csoda, amit a legtöbb felnőtt már nem akar, vagy nem tud élvezni. Egy rövid mese is képes magabiztossá és boldoggá tenni a kicsiket, ugyanakkor fejleszti a gondolkodást, és a képzeletet. Gyereknek lenni jó, kár, hogy az idősebbek közül sokan elfelejtették, milyen is volt ez az állapot. És ami még a mesék mellett szól, hogy szuper erejük van. Nem csak tanítani, de gyógyítani is képesek.

emperor_palpatine.jpgEmperor Palpatine
Egy jól felépített karakter egy hatalmas univerzumban

Nevezz meg egy könyvet jól felépített világgal:
Félve írom le megint a Harry Pottert, de nem tudok mit csinálni. Nagyszerűen felépített világ, ezt kár is tagadni. A Trónok Harcával ugyanez a helyzet, egyszerűen fantasztikus. Viszont az idei olvasásaim közül kiemelnék még két ifjúsági regényt, a Felhővadászok az egyik, és a Vadak című sorozat a másik. Mindegyiket nagyon szerettem, mert a szerzők eredeti, ötletes világokat teremtettek. A felnőtt könyvek közül a Solarist említeném még. Még most is borsódzik tőle a hátam. Értékelés, étellel együtt, hamarosan az oldalon.

 c-3po.jpgC-3PO
Egyszerűsége ellenére mindig bajba kerül

Nevezz meg egy karaktert, akit mindig meg kellett menteni:
A legtöbb tini lányregényben bénák a csajok. Alig van olyan, aki nem csetlik-botlik, nem szerencsétlenkedik, nem töri el a lábát ha jégre lép, és nem vörösödik el mindentől. Úúúú, hirtelen a Twilight Bellája ugrott be. Egyszerű? Pipa. Meg kell mindig menteni? Pipa. Szerencsétlen? Pipa. És még a lába is be volt egy ideig gipszelve! Háh!

Nem hívok ki senkit, vigye bárki, aki szeretné. Viszont arra megkérnélek, hogy a forrást ne felejtsd el feltüntetni. Köszönöm.
És az erő legyen veled!

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvparfe.blog.hu/api/trackback/id/tr8512031765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása