Egyél velem könyvet!

KönyvParfé

KönyvParfé

Bruce Coville: Békát a békának (Varázsbolt sorozat)

Békás fánkok

2016. április 07. - KönyvParfé

bekat_a_bekanak.jpgA Könyvmolyképző Kiadó weboldalán figyeltem fel először erre a könyvre, majd a moly.hu-n is többször megakadt a szemem a borítóján. Hamar várólistára került, de az olvasás csak váratott magára... Majd egyszer csak azt vettem észre, hogy a Könyvutcás lányok - Bea és Zsófi -, szintén felteszik a várólistás polcukra. A polcnak érdekes nevet adtak:Titusznak!
Úgy tudom, ő a legkisebb a családban és kíváncsi lettem, milyen könyveket olvas, milyen könyveket szeret. Mit ne mondjak, remek ízlése van, bár ebben a két könyvmoly amazonnak is nagy szerepe lehet, hiszen Titi nem olvashat akármit! Azóta már túljutott ezen a könyvön és hatalmas sikert aratott nála. Majd pár hete megígértem neki, hogy elolvasom én is, és készítek mellé egy finomságot, így a heti bejegyzés egy picit eltér a megszokottól. Ez a hét Tituszról szól, meg a hozzá hasonló 
tizenéves fiúkról és lányokról. Meg persze mindazokról, akik szeretik a jó könyveket, és szívesen belemerülnek egy-egy izgalmas történetbe. A regényt azóta én is elolvastam, és arra gondoltam, megköszönöm Titusznak az ajánlást, így ezt egy neki szánt levélben teszem meg.

    Szia Titusz!

     Mi még nem ismerjük egymást személyesen, de bízom benne, hogy lesz olyan alkalom, amikor találkozunk és kifaggathatlak az éppen aktuális olvasmányodról, meg a kedvenc könyveidről. 
     Tudom, hogy nagyon szeretsz olvasni, és szerencsés vagy, hogy Anya és Zsófi ennyire profi a témában. Bár Anya elmondása szerint Bence is szívesen merül el egy-egy jó könyvben, ő inkább a szépirodalmi szekcióból válogat, és a régi, klasszikus művekből szemezget szívesebben.
    Tudom, hogy 10 éves vagy és suliba jársz. Sejtem, hogy vannak jó és rosszabb napok, amikor inkább otthon maradnál, Legóznál a nagy és okos bátyáddal, vagy épp ülnél a kanapén és huszadszorra is megnéznéd a Reszkessetek betörőket. Nincs ezzel semmi probléma, néha a felnőttek is így vannak ezzel. Velem is előfordul, hogy inkább elbújnék a szobámba egy jó könyvvel, minthogy dolgozni menjek.
      Néha kifaggatom Anyát, vagy Zsófit, hogy milyen könyvet olvasol épp. Azt kell mondjam, remek ízlésed van! Csupa jó könyvek kerülnek a kezeidbe, szóval szeretném, ha ajánlanál még, hogy tudjam, mit olvasnak a veled egykorú srácok/lányok, és milyen regények tetszettek eddig a legjobban. 
     A Békát a békának könyvet Neked köszönhetem, valószínűleg ha nem ajánlod, egy ideig nem emelem le a polcról. És tudod mit? Nagyon tetszett!
Mert ebben aztán minden volt. Kaland, varázslat, jópofa szereplők és persze beszélő békák. Már a könyv hátlapján olvasható szöveg is azt ígérte, egy izgalmas utazásban lesz részem. A főszereplőt, Jennifer Murdley-t rögtön megkedveltem. A suliban állandóan történik vele valami, a társai cikizik, és a barátkozás sem megy valami jól neki. Na igen, iskolába járni, nem mindig fenékig tejfel. Nagyon tetszett a varázsbolt, ahová véletlenül betéved, majd ahonnan egy békát visz haza. Ám ez a béka nem egy közönséges háziállat, hanem egy igazi nagydumás, akinek soha be nem áll a szája, és állandóan szövegel. Ennek köszönhető, hogy Jennifer folyamatosan bajba keveredik és a sorozatos kalamajkák után egyszer csak a Végzet Szépségszalonjában találja magát, majd... Nem, nem mesélem tovább, hiszen Te és én már olvastuk, kapjon kedvet hozzá  más is!
      De az érdekelne, hogy Neked miért tetszett annyira? Klassz lehet egy beszélő háziállat. Szerinted?
       Kicsit sajnálom, hogy csak két rész olvasható magyarul ebből a sorozatból, ugyanis az Igazmondó koponya rettenetesen tetszett. Sőt! Be kell valljam, az jobban lázba hozott, mint a békás. Jókat röhögtem a viccelődő koponyán. Te mit gondolsz a második részről?
     Viszont a rajzokkal nem voltam kibékülve, túl sötétnek és életlennek találtam őket. Szívesen néztem volna színes képeket. 
   
   Zsófi egyszer azt írta, hogy nálatok nincs unalom, mert ha valaki kiejti ezt a szót a száján, annak rögtön a kezébe nyom egy könyvet. Kemény dolog ez, egy nővérrel egyébként sem lehet packázni, mert a végén könnyen alulmaradhatsz...
     De az olvasás nagyon klassz dolog. Mert nemcsak jó időtöltés, meg kaland, hanem rengeteget tanulhatsz közben. Mondjuk új szavakat és kifejezéseket, melyeket a suliban is bevethetsz. Irodalom órán választékosabban tudsz majd fogalmazást írni, és ha a srácokkal fogsz az órák közti szünetekben zsiványkodni... na, ott is elkél majd a változatos szóhasználat.
    Azt hiszem, már elég kérdést feltettem, csak győzd megválaszolni. Írj majd, persze csak ha kedved van. És várom a könyvajánlóidat, akár a Könyvutca oldalán, egy Titusz véleménye rovatban.
    A lényeg, hogy légy nyitott minden újra, ne habzsold be rögtön az adventi naptáradból a csokikat, és persze mindig hallgass Anyára!

                                       Vigyázz magadra és olvass sokat!
KönyvParfé 

Kedvenc idézetek:

Csak arról van szó, hogy csúnya a csomagolásom, mondta magának jó napokon. Olyan hétköznapi, hogy senki észre sem vesz. De rossz napokon, mint ma is, biztos volt benne, hogy mindenki észreveszi pufók arcát, apró szemét és krumpliorrát, ami miatt annyira utálta külsejét.

– Ugyan már, hiszen csak egy béka! – vetette oda neki Sharra. – Bármikor vehetsz másikat, ha kell. – Felemelte a doboz tetejét, és belenézett. – Épp olyan, mint amire számítottam – állapította meg diadalmasan. – Pont úgy néz ki, mint te. Békát a békának! Szépen összeilletek.

Békás fánkok

Az ételválasztásomon azt hiszem nagyon nincs mit magyarázni. Békát a békának a cím, és a könyvben igen nagy szerepet kapnak a beszélő békák. Elkészítésükhöz amerikai fánk sütőformát használtam, mert ha már beborítom a sütiket egy édes mázzal, legalább nem fürdetem meg a korongokat bő zsiradékban. Első próbálkozás, azt hiszem beveszem a tesztalanyok közé. Látok potenciált ebben a tésztában, és ha már bűnözni támad kedvem, 1-2 falatot szívesen ellakmározok ezekből a fánkokból.

Titusz! Szerintem nyaggasd egy kicsit Anyát, hogy csináljatok ilyet. Elég mulatságos békákat gyártani a konyhában, és mivel édesszájú vagy, a befalással sem lesz gond. :)
beka_01.jpgHozzávalók (18 darabhoz):
Tésztához:

  • 25 dkg finomliszt
  • 10 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 csipet só
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 2 evőkanál kakaópor
  • 1 tojás
  • 10 dkg olvasztott vaj
  • 2,5 dl tej
  • 36 db mandulaszem

Mázhoz:

  • 1 csomag világoszöld színű Candy Melts csokoládépasztilla
  • 1 teáskanál kókuszolaj
  • 1 tubus étcsokis Dekor Toll

Egy nagy tálba beleöntöm a cukrot, vaníliás cukrot, olvasztott vajat, tojást, egy csipet sót és a tejet. Jó alaposan összekeverem, majd apránként hozzádolgozom az előzőleg már kimért kakaóporos, sütőporos lisztet. Figyelj arra, hogy csomómentes legyen a végeredmény, ne ússzanak benne kisebb-nagyobb göbök. Arra senki sem szeret ráharapni, ugye?
Sok helyen olvastam, hogy  ezután habzsákba kanalazzák, és úgy töltik a fánkformába a tésztát. Kár, hogy nem így jártam el vele, mert azzal a módszerrel biztosan könnyebb lehet a mélyedésekbe varázsolni a masszát. Ha nem akarsz pepecselni, elő a habzsákot, legközelebb én is így teszek!
A fánk sütőforma mélyedéseit vékonyan kivajazom és kanállal beleadagolom a tésztát. 180 °C-ra előmelegített sütőben 14-16 perc alatt megsütöm. Rácsra teszem és langyosra hűtöm a karikákat.

Ezután jön a szöszölős rész, de mielőtt nekilátnék a máznak, minden fánkba beleszúrok 2 szem mandulát. Látod a képeket? Egymástól kellő távolságra helyezem el, mert ezek lesznek majd a breki szemei. Ha ez kész, jön a borítás.

Gőz fölött megosztom a csokipasztillákat. Ha nem elég híg, mehet bele egy teáskanál kókuszolaj, de ne több, mert hamar folyós lesz és ha túl sok olaj kerül bele, nem szilárdul meg a máz. Amikor felolvadtak a zöld golyócskák, egyesével belemártogatom a fánkokat. Óvatosan dolgozok vele, vigyázva az ujjaimra, mert elég forró a megolvadt pasztilla. Miután mindegyik béka kapott egy kis zöld színt, rácsra helyezem és hagyom megszáradni őket. 

Dermedés után étcsokis Dekor Tollal szemet és szájat rajzolok neki. Az orr is kap két pöttyöt. Ugye, hogy nem is annyira nehéz? Miután megszáradt a kontúr is, tálcára teszem és figyelem, hogyan ugrálnak és tűnnek el a békák...

ParféTipp:Candy Melts csokoládépasztilla ára kicsit húzós, de már nagyon sokszor jártam úgy a fehércsokival, hogy melegítéskor összecsomósodott, majd használhatatlanná vált. (Sosem tudom belőni az ideális hőmérsékletet, vagy egyszerűen nem jó minőségű csokit választok. Nem tudom...) Ezzel viszont tényleg könnyen lehet dolgozni és nagyon szép lesz a bevonat. Ha mégsem emellett döntesz és elég bátor vagy, akkor 3 tábla fehércsoki felolvasztását javaslom a békákhoz és színezd zöld ételfestékkel. A szem, száj és az orr olvasztott csokiból is készülhet, bár a Dekor Tollal időt és újabb adag mosogatnivalót spórolsz meg. És egyszerűen lehet vele dolgozni, a vonalhúzás így gyerekjáték. beka_02.jpgbeka_09.jpgbeka_12.jpgbeka_20.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvparfe.blog.hu/api/trackback/id/tr758557040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lulma 2016.04.07. 14:09:39

A The Donut Library csapata bevehetné ezt a békás fánkot a kínálatukba :D

KönyvParfé 2016.04.07. 14:14:33

@Lulma: Azt nem tudom, hogy náluk van-e ilyen, de létezik ez a békás fincsiség. Külföldi oldalakon sokfélét láttam. :D Van nyuszis, macis, kacsás és még a jó ég tudja, milyen. Viccesek.. és mennyivel másabb megenni így egy fánkot. Mondjuk kicsit sajnáltam szegényeket, amikor a fejükbe haraptam.. :)

ZsófiBea 2016.04.07. 20:49:29

A címzett megkapta a levelet! Csak úgy vigyorgott néha, amikor olvasta. :) Azt mondta, hogy tud ő még neked könyveket ajánlani, és idézem "végülis egész jó ötlet", hogy ő is helyet kapjon a blogon. :) Zsófival éppen a minap beszélgettek videós könyvajánló készítésről, amit ketten csinálnának, de nem tudom, hogy ezt mennyire gondolták komolyan. :D
Ha lett volna itthon minden hozzávaló már ma süthettem volna a békákat, forma szerinte nem is kell hozzá, hiszen csak tudok olyan karikákat csinálni. :D
Azt mondta, hogy holnap ír neked, ha hazajön a suliból. :)
Az utolsó kép, az üveges - tej van benne? - valami fantasztikus!! Ilyenkor (is) sajnálom, hogy nem lakunk egymáshoz közelebb, szívesen lennénk állandó tesztalanyok, a csodálatos alkotásaid hivatalos kóstolói. :D
Az Igazmondó koponyát sajnos nem olvastam még el, és már vissza is vittem a könyvtárba, de mindenképpen pótolni fogom, mert Titusz is mérges volt, amikor megtudta, csak akkor éppen nagyon soknak találtam a rám váró könyveket. :)
Köszönjük ezt a nagyon kedves és eredeti bejegyzést!! :)
Bea

KönyvParfé 2016.04.08. 13:46:57

@ZsófiBea: El tudom képzelni Titusz fejét, ahogy olvassa. :) Örülök, hogy célba talált az üzenet. Szerintem poén lenne bevonni a könyves értékelésekbe, mesekönyveknél ki tudhatná jobban, hogy tényleg jó-e? Még egy picit másképpen látja a dolgokat, és végül is ő a célközönség. Videós bejegyzés? Na, erre kíváncsi vagyok! Titusznak igaza van. Minek blogolni, ha vlogolni is lehet? :D
Ha nincs ilyen formád, sima fánkból is elkészítheted. Szerintem az olajban sütött verzió is pont ilyen jópofa, és ha nincs kilyukasztva, az sem baj. A szemek és a zöld szín miatt lesz béka formája. Várom a visszajelzéseket!
Igen, az üvegben tej van. (Vagy békanyál, ki mit lát benne.) Tesztalanyok lennétek? Azért az nem mindig jó ám! Ha álladóan kóstolnátok, nem lenne elég a heti 1-2 alkalmas esti futás. :)
És nincs mit köszönni. Én köszönöm. :)
Titusz levelét nagyon várom. Majd sasolom a postafiókom. :)
süti beállítások módosítása