Egyél velem könyvet!

KönyvParfé

KönyvParfé

Cirkusz Book Tag

2017. december 05. - KönyvParfé

cirkusz.pngRég volt Book Tag, de néhány hete találtam egy érdekeset a Biblioteca Fermecata nevű oldalon, és kedvet kaptam, hogy kitöltsem. Az idei olvasmányaimat most a cirkuszi világ köré csoportosítottam, szerencsére mindegyik hagyta, hogy cirkuszoljak vele.

konferanszie.jpg1. Konferanszié
Egy könyv, amit mikor először megláttál, tudtad, hogy olvasnod kell:

Nagyon sok címet tudnék ide írni. Szeretem az ízléses borítókat, és idén is szép számmal jelentek meg olyan könyvek, amelyeket csodálatos köntösbe burkoltak. A legutolsó ilyen Ali Benjamin ifjúsági regénye, a Suzy és a medúzák volt. Nagyon szerettem a történetet, de a borítójába már akkor belehabarodtam, amikor először megláttam.

2. Bohóc
Egy könyv, amin végig nevettél:

Rögtön Rita Falk Télikrumpligombóc című regénye jutott az eszembe. Viszonylag friss az élmény, még csak pár hete fejeztem be. A könyv krimi, megtűzdelve nem kevés bajor humorral. Frenetikus poénok vannak benne, szabályosan fájt a hasam a nevetéstől. Mit mondhatnék, rég olvastam ilyen vidám krimit! :)
A másik nagy kedvencem Gáti István és Nagy Norbert közös munkájából megszülető Tök Magda kalandjai című verses mese volt, ugyanis Magda valóban egy tök. A hölgy egy kissé túlsúlyos könyvtáros, ám roppant talpraesett!

akrobata.jpg3. Akrobata
Egy könyv, amin végig visszatartottad a lélegzeted:

Ajjajj, idén az ilyesfajta olvasmányokból akadt bőven. Az egyik Margaret Atwood A szolgálólány meséje volt, a másik pedig Han Kang Növényevő című prózája. Mindkettő zseniális a maga nemében, így nem véletlen az sem, hogy filmadaptációkban is találkozhatunk velük. A szolgálólány meséje kicsit lassú folyású, de igen erőteljes üzenettel bír, a Növényevő pedig egyszerűen fejbe kólint. Kétségtelen, hogy bizarr és furcsa mű is, talán ez az oka, hogy az egyik legerősebb könyvélményem ebben az évben.

4. Elefánt
Egy könyv, ami megijesztett a méretével:

Néha kifogok egy-egy féltéglát, de ez nem igazán szokott zavarni. Ha jó a könyv, úgysem szeretném, hogy véget érjen. Inkább az ijeszt meg, ha egy trilógiába kezdek bele, mert legtöbbször nem olyan jók a folytatások.
Annyiszor csalódtam már egy kötet második vagy harmadik részében, hogy idő előtt befejeztem a sorozatot. Kár értük.

oroszlan.jpg5. Oroszlán
Egy könyv, ami megrémisztett:

A horrort nem nagyon bírom. Néhány éve elolvastam Nick Cutter Mélység című regényét. Tiszta para volt, és még azóta se tudok nyugodtan ránézni a fügére... Furcsa, hogy a molyon nem kapott túl jó kritikákat, pedig én teljesen betojtam tőle. Ugyanúgy, mint Stephen King Ragyogásától, amely tavaly került a kezeim közé.  Vigyázat! Cidriveszély!

6. Zsonglőr
Egy könyv, ami játszott az érzelmeiddel:

Szerencsém van, mert rengeteg jó könyvet olvastam mostanában. Egy könyv pedig akkor jó, ha játszik az érzelmeinkkel, nem? Joanne Harris Csokoládéját és Leslye Walton Ava Lavender különös és szépséges bánatát nagyon szerettem, mindkettőnek érdekes, különleges hangulata van. Kifejezetten jót tettek a lelkemnek. 

illuzionista.jpg7. Illuzionista
Egy könyv, ami nem az volt amit reméltél:

Néhány chick-lit meglepett már. Akkor olvasok csajos könyveket, ha egy könnyed limonádéra vágyom, de többször futottam olyanba, hogy a cukormázas borító sokkal többet adott, mint vártam. Jenny Colgan Piciny Csodák Péksége című regénye, majd a folytatása a Kalamajka a Piciny Csodák Pékségében pontosan ilyen.

8. Ágyúgolyóember
Egy könyv, amin végig izgultál:

Dahl könyvei, még ha gyerekeknek íródtak is, mindig hordoznak egy kis veszélyfaktort. A Boszorkányok végkimenetele egy kicsit meglepett, és a Fantasztikus Róka úrnál is végig izgultam, hogy vajon elég ügyesek lesznek-e főszereplőink. Szerencsére minden jó, ha jó a vége! 
A Lúna gyermekei is bőven tartott meglepetéseket, hiszen a gólyák csapatának biztonságban el kellett érniük Afrikába, az út pedig rengeteg veszélyt rejtett.

kigyoember.jpg9. Kígyóember
Egy könyv, sok csavarral:

Most biztos valami véres krimit vársz tőlem, vagy valami durva horrort, pedig nem! Az idei éve legcsavarosabb története Bobbie Peerstől  A lurdídiumtolvaj volt számomra.  Zseniális ifjúsági regény, tűkön ülve várom a folytatást. Áhh, ne is mondd... már megint egy folytatásos... 

10. Idomár
Egy könyv, amiből tanultál valamit:

Kertész Erzsi NEM meséjéből kiderült, hogy nemet mondani fontos, de nem mindegy, melyik nemfajtát választja az ember. A Suzy és a medúzákból megtanultam, hogy nem kell mindig a miérteket kutatni, hiszen a dolgok néha csak úgy megtörténnek. Dr. Seuss Zöld sonkás tojásából pedig arra jöttem rá, kóstolás nélkül nem szabad megítélni egy ételt.Persze ez nem csak az ételekre igaz...

A Book Tag-et bárki viheti, jó töltögetést. Viszont arra megkérnélek, ha lecsapsz rá, a forrást ne felejtsd el feltüntetni. Köszönöm!

 A kis képek forrása: pinterest.com

A bejegyzés trackback címe:

https://konyvparfe.blog.hu/api/trackback/id/tr9413146546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása